Çin’in Akıllı Liman İnşaatı Zor Koşullara Rağmen Dünyanın İlgisini Çekiyor
SHENZHEN, 13 Aralık (Xinhua) — Küresel liman ve su taşımacılığı sektörü, Covid-19 salgınından sert bir şekilde etkilendi. Bununla birlikte, ülkenin üretim avantajlarının yanı sıra uygun salgın önleme ve kontrol sayesinde, Çin’in ana limanlarındaki iş hacmi arttı ve limanlar, dünya çapında limanların akıllı gelişiminde öncü bir rol oynayarak dijital ve teknolojik alanda büyük ilerleme kaydetti. akıllı inşaat
Ulaştırma Bakanlığı’na göre Çin, hem inşa edilmiş hem de üretimde olan otomatikleştirilmiş terminal sayısında dünya lideridir. Ölçek büyümesine paralel olarak Çin, eş zamanlı olarak izlenen çeşitli teknolojik formüllerle yeni rıhtımlar ve klasik rıhtımlar yeniden inşa ederek bir kalkınma yolu oluşturmuştur.
Aralık 2019’da ilk kazık döşendiğinden beri Çin’in Tianjin Limanı’nın akıllı sıfır karbon terminalini ıssız bir kumsaldan inşa etmesi yalnızca 33 ay sürdü, tek köprünün işletme verimliliği yüzde 40’tan fazla arttı ve işçi tahsisi arttı konvansiyonel terminale göre yüzde 60 azaltıldı. .
Şanghay Yangshan Derin Su Limanı’nın dördüncü etabında, ekipmanın uzaktan kumanda mesafesi 100 km’yi aşıyor. Shandong Eyaleti, Qingdao’daki otomatik liman terminalinde 16 otomatik köprü vinci ve 76 otomatik palet vinci sorunsuz çalışıyor ve 83 otomatik yönlendirmeli araç ileri geri hareket ediyor. Bunlar, son yıllarda Çin’de akıllı terminallerin inşasında elde edilen son başarılardır.
Şanghay Denizcilik Üniversitesi profesörü Mi Weijian, Çin’in akıllı liman inşaatına nispeten geç başlamasına rağmen son yıllarda piyasaya olumlu politikaların sunulduğunu söyledi.
Mi, akıllı liman inşaatı kavramının ve uygulamasının yenilikçi olduğunu, her zaman yerel limanlara ve çok sayıda yüksek teknoloji işletmesine yapılan yatırımla birleştiğini belirterek, Çin limanlarının akıllılık seviyesinin şimdiden dünyanın ön saflarında olduğunu ve oynadığını sözlerine ekledi. küresel limanların akıllı gelişiminde öncü ve örnek bir rol. katma.
Shandong Liman Bilimi ve Teknoloji Kümesi Genel Müdür Yardımcısı Wang Yusheng, Shandong limanlarının entegrasyonundan önce, tüm limanların istikrarsız bir bilgi geliştirme düzeyi ve çeşitli teknik yollarla bağımsız olarak faaliyet gösteren devlete ait işletmeler olduğunu ve bilgi adası fenomeninin olduğunu söyledi. önemli bir problem
Grup, 2020’den bu yana Shandong’daki mevcut tesisleri tam otomatik bir kara konteyner terminaline yükseltmek için diğer işletmelerle işbirliği yaptı ve yeni inşa edilen terminallere kıyasla toplam maliyetleri yüzde 70 azalttı.
Wang, “Artık geleneksel terminallerimiz, yarı otomatik terminallerimiz ve tam otomatik terminallerimiz var” dedi. “Bir geminin yüklenmesi ve boşaltılması, terminal kaynaklarının entegrasyonunu en üst düzeye çıkararak üç farklı terminal tipinde yapılabilir.”