Teknoloji

Düz Vitesli Araç Kullanırken Bu 7 Hareketi Yapmayın!

Manuel şanzımanı kullanırkenKarşılaşabileceğiniz tuzaklardan, dikkat edilmesi gereken hatalardan ve elbette sürüşünüzü nasıl daha keyifli hale getirebileceğinizden bahsedeceğiz. Manuel araba sürüş ipuçları Her ne kadar uzman sürücülerin görüşü olsa da bu konuda bilgilerinizi tazelemenizde fayda var. Yeni manuel şanzımanlı araç kullanmaya başlayacak olanların ustalığa ulaşmalarına yardımcı olacak bilgileri derledik.

Hatırlamak, manuel vites kullanma Bu bir sanattır ve her sanat gibi bunda ustalaşmak pratik ve sabır gerektirir. Debriyaj elinizde, gaz pedalı ayağınızda, hazırsanız yola çıkıyoruz!

Manuel şanzımanlı araçların temel özelliklerine değinmeden başlamayalım.

Özellikle manuel araçKullanmayı deneyenler ne dediğimizi daha iyi anlayacaklardır. Manuel şanzımanAraç kullanımının en temel unsurlarından biri olarak öne çıkıyor ve sürüş deneyimini doğrudan etkiliyor.

Sürücüye vites değişikliklerini manuel olarak kontrol etme özgürlüğü veriyor manuel şanzımanlı arabalar Motorun gücünü tekerleklere ileten bir dizi dişli içerir. Sürücü debriyaj pedalını kullanarak vitesler arasında geçiş yapar.

Genellikle kontrol ve performans açısından tercih edilen manuel şanzımanın kullanılması, sürücülerin aracın hızını ve hızlanmasını hassas bir şekilde yönetmesine de olanak tanıyor. Ancak bu özgürlük beraberinde ek sorumlulukları ve dikkat edilmesi gereken durumları da getirmektedir. Manuel şanzıman kullanılırken yapılan hatalarHem aracın performansını olumsuz etkiliyor hem de güvenlik riskleri yaratıyor.

Manuel araçlarda vites değiştirme sanatı

Manuel vitesli araba kullanmak Kavramı dansla tanımlarsak sanırım yanlış olmaz. Çünkü her iki durumda da uyum ve zamanlama her şeydir. Peki bu sanatta vites değiştirirken arabanızla yakalamanız gereken uyumu biliyor musunuz?

Vites değiştirmek, gerçek hareketi doğru zamanda yapmakla ilgilidir. Motorun sesini dinlemelisiniz. Yüksek bir ses duyarsanız, aracınız muhtemelen size ses veriyordur. “Lütfen vitesi değiştirin.”diyor.

Aracınızı tanımalı, hangi vitesi hangi hızda değiştirmeniz gerektiğini bilmelisiniz. Debriyaj ve gaz pedalı Aralarındaki bağlantıyı sabit tutun. Tek ayakla zıplamaya benzer ama bu sefer aracınızın içinde.

Elbette tüm bunlar, ekipmanınızla aranızdaki uyumu yakalamanız için. Ana başlık sayılabilir. Şimdi dikkat edilmesi gereken ana konulara geçiyoruz.

Düz şanzımanlı araç kullanırken yapılmaması gerekenler:

  • Debriyaj olmadan vites değiştirmeyin.
  • Elinizi vites kolunun üzerine koymayın.
  • Ayağınızı hiçbir zaman debriyajın üzerinde bırakmayın.
  • Sıkışık trafikte viteste beklemeyin.
  • Yokuş aşağı inerken vitesi boşa almayın.
  • Aracınızın yokuşta kaymasını önlemek için park freninize güvenin.
  • Debriyajı çok erken bırakmayın.

Manuel araç kullanırken yapılan bazı hatalar Güvenliği tehlikeye atabilir ve aracınızın ömrünü kısaltabilir. O halde gelin, tavsiyelerimize kulak verin, keyifli, uzun yolculuklar yapın.

Deneyenlerin olduğunu biliyoruz ama gerek yok. Debriyaj olmadan vites değiştirmeyin.

Bazen tesadüfen Debriyaja basmadan vites değiştiriyorsunuz Zamanlar olabilir. Ancak bu da aracınıza yapabileceğiniz başka bir kötü şeydir, özellikle de bunu alışkanlık haline getirirseniz. Bu hareket çok fazla dirençle karşılaşmanıza neden olacak ve dişli sisteminiz için hiç de iyi olmayacaktır. Aracınız kötü bir gündeyse pimler tamamen kilitlenecek ve vites kolunuz kullanılamaz hale gelecektir.

Elinizi vites kolunun üzerine koymayın.

Direksiyon dersindeki eğitmenler size araç kullanırken iki elinizi de direksiyonda tutmanızı söylediğinde bir şeyler biliyorlar. Bu direksiyon kontrolüKullanıcı açısından önemli olsa da bir diğer nedeni de dişli çarklara zarar vermemektir.

vites kolu Uyguladığınız gereksiz basınç aşınmaya neden olacağından en kötü senaryoda dişli sisteminiz bozulabilir. Bu nedenle güvenlik önlemlerini bir kenara bırakırsak, gereksiz harcamalardan kaçınmak için kullanmayacağınız zamanlarda lütfen elinizi vites kolundan çekiniz.

Ayağınızı hiçbir zaman debriyajın üzerinde bırakmayın.

Bu sefer elleriniz için değil ayaklarınız için yer bulmalısınız. Eğer siz de araç kullanırken ayağınızı debriyaja basmaktan hoşlananlardansanız, bunu değiştirmeye başlamalısınız. İçin debriyaj,Hareketli metal modül ile temas halindedir.

Eğer ayağınız sürekli onun üzerindeyse baskı altına gireceksiniz ve bu da debriyaj balataları Artık isyan etmesine neden oluyor. Bu nedenle ayağınızı size en uygun ayak desteğine yerleştirmeye devam edin.

Sıkışık trafikte viteste beklemeyin.

Özellikle yoğun trafikte sürücülerin birinci viteste kalıp oradan yola devam etmeleri kolay gibi görünse de bu doğru bir yol değildir. Aracınızı durdurduğunuzda viteste bırak, Bu, vites kutusu bölümlerine ve debriyaja çok fazla yük binmesi anlamına gelir. Bu nedenle trafik ışıklarında beklerken veya trafik sıkışıklığında vites değiştirmek can sıkıcı olsa da bunun saniyeler süren bir süreç olduğunu unutmayın ve aracınıza daha düzgün davranın.

Yokuş aşağı inerken vitesi boşa almayın.

Yokuş aşağı inerken yakıttan tasarruf etmek için yapılan hatalardan biri de BoştaHer ne kadar vites değiştirme acısını içermediği için size keyif verse de bu eylem aracınıza ciddi zararlar verir ve güvenlik tehdidi oluşturur.

vitesi boşa al Aracın frenlerine çok fazla baskı uyguladığı için aracın aşırı ısınmasına sebep olur. Bu nedenle inerken vitesi düşürün ve frenlemeyi motorunuza bırakın. Bazen dakikalarca rölantide kalmak frenlerinizin tutukluk yapmasına neden olabilir. (Maalesef tecrübeye dayanarak konuşuyorum.)

Aracınızın yokuşta kaymasını önlemek için park freninize güvenin.

Bazı sürücüler aracın yokuşta kaymasını önlemek için debriyaja yük koyuyor. Ancak bunu yapmanın en güvenli yolu el frenini konunun başrolüne koymaktır. Debriyaj balatasınaHasarı önlemek için yokuşta beklemeniz gerektiğinde el frenini çekin, gaza basın ve debriyajı yavaşça bırakın, ardından el frenini bırakın.

Debriyajı çok erken bırakmayın.

Manuel şanzımanlı araç kullanmaya yeni başlayan sürücülerin takıldığı yerlerden biri. debriyaj ayarı Bu mümkün. Debriyajın çok erken bırakılması, motora ve şanzımana çok fazla basınç uygulayarak aracın sallanmasına neden olur. Daha sonra ciddi hasara dönüşebilir.

Acemi sürücülerBirçok insanın ortak sorunu haline gelen bu durumu aşarak, debriyajın kırılma noktasını bulup bunu doğanız haline getirdiğinizde daha konforlu bir sürüşe sahip olacaksınız.

Manuel şanzımanlı araçlarla ilgili yanılgılar:

  • Popüler inanışın aksine Manuel araçlar daha az yakıt tüketmez . Bu tamamen sürüş tarzına ve araç bakımına bağlıdır.
  • Manuel şanzımanın sürücüye her durumda tam kontrol sağladığı düşünülüyor. Evet, manuel şanzıman sürücüye daha fazla kontrol sağlar ancak trafik koşulları ve sürücü deneyimiaynı zamanda değerlidir.
  • Manuel şanzımanlı araçların daha uzun ömürlü olduğu yaygın bir inanıştır. Araç ömrü kullanıma ve bakıma bağlıdır. manuel dişlilerBazı durumlarda daha güçlü olabilir ancak uygun bakım yapılmadığı takdirde sorunlar yaşanabilir.
  • Ayrıca manuel şanzımanlı araçların bakımının her zaman daha ucuz olduğu varsayılmaktadır. çoğunlukla manuel şanzımanların bakımıHer ne kadar daha kolay olsa da bu her zaman otomatikten daha ucuz olacağı anlamına gelmiyor.

Araba tutkunları için manuel şanzıman kullanmak hem keyif hem de beceridir. Yapılmaması gerekenlerden, yanlış olanlara kadar, Manuel şanzımanın incelikleriÖğrenme sadece teknik bir sorun değil, aynı zamanda bir tutku sorunudur.

Kaynaklar: Stick Shift Sürüş Akademisi, RAC

BONUS: 100 km/s hızla giderken geri vitese takıyoruz!

Otomobil tutkunlarının ilgisini çekebilecek diğer içeriğimiz:

ipsalahaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu