Haber

Vize dolandırıcılarına dikkat edin, arama motoru reklamları kullanıyorlar

TÜRSAB’ın Schengen vize başvurularında ret oranının yüzde 50’ye çıktığı ve vize başvuru merkezlerindeki yoğunluğun siber hatalara fırsat yarattığı yönündeki açıklamaları. Uzmanlar, vize dolandırıcılarının verdiği arama motoru reklamlarına dikkat edilmesini tavsiye etti.

Yaz sezonunun gelmesiyle birlikte yurt dışı seyahat planları da hız kazandı. Öte yandan Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) tarafından yapılan açıklamalarda, Avrupa Birliği ülkelerini ziyaret etmek isteyenlerin Schengen başvurularında ret oranının yüzde 50’ye çıktığı ve her iki kişiden birinin Schengen başvurusu reddedildiği belirtildi. vize başvurusu. Siber saldırganlar vize başvuru merkezlerindeki yoğunluktan ve artan ret oranlarından yararlanırken, Yandex Leading Certified ve Google Premier Partner IQUEEM Kurucusu Berkun Meral, yurt dışına çıkmayı planlayanları vize dolandırıcılığına karşı uyardı.

Vize dolandırıcılarına dikkat!

Siber teröristlerin güncel gündemlerden yararlandığına ve bu gündemleri kendi lehlerine çevirmek için tüm araçları kullanabileceklerine dikkat çeken Berkun Meral, “Tatil döneminin açılmasıyla birlikte sık sık gündeme gelen Schengen vize başvuruları sık sık sorgulanıyor. Google gibi arama motorlarında.Singapur’da bankacılık işlemleri konusunda, Kanada’da çalışma vizesi konusunda emsalsiz dolandırıcılık vakalarının görüldüğünü biliyoruz.’Sosyal mühendislik’ adı verilen bu siber saldırı formülü ile vize dolandırıcıları, kullanıcıların güncel ihtiyaçlarına ve duygusal yöntemlerle bireyleri etkileyebilmektedir.

Siber hatalar, arama motoru reklamlarını kullanır

ABD Federal Soruşturma Bürosu (FBI) raporlarından birinde, siber suçluların güvenli markaları taklit etmek ve kullanıcıların cihazlarına fidye yazılımı bulaştırmak amacıyla arama motoru reklamlarını kullandıklarına dikkat çekti. Arama trendinin arttığı bu dönemde siber saldırganlar için arama motoru reklamlarının değerli bir kaynak olduğuna işaret eden IQUEEM Kurucusu Berkun Meral, “Doğru anahtar kelimelerle Google gibi arama motorlarında reklam açan saldırganlar, Google’a benzer arayüzleri rahatlıkla geliştirebiliyor. aracı kurum ve konsoloslukların internet siteleri. Örneğin ön ödeme alarak randevu kontenjanı oluşturmak ya da sorunsuz bir şekilde doğrudan vize alma şansı sunmak gibi vaatlerle vize başvurusunda bulunanların dikkatsizliğinden faydalanabiliyor.”

“Başvurular sadece konsolosluklar ve yetkili kurumlar aracılığıyla yapılıyor”

Vize başvurularının sadece konsolosluklar ve yetkili kurumlar aracılığıyla yapıldığına işaret eden Berkun Meral, değerlendirmelerini şu sözlerle tamamladı: “Kullanıcıların başvuru ve randevu işlemlerini konsolosluklar tarafından yetkilendirilmiş aracı kurumların resmi internet siteleri üzerinden yapmaları değerlidir. Bu nedenle arama motoru sorgusu ile ulaştıkları sitelerin resmi site olup olmadığını teyit etmeli, sitenin tüm açıklamalarını okumadan ve sitenin güvenilirliğini doğrulamadan kişisel veya kredi kartı bilgilerini paylaşmamalıdırlar. Turizmde başarı hikayeleri yaratan, Yandex ve Google’a kıyasla dünyanın en iyi şirketleri arasında gösterilen bir ajans olarak bu konuda farkındalık yaratmayı anlamlı buluyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu